Skip to main content

Klachten

Bij ons, de opleiderswerkgroep van Stichting Vleermuizen Vangen, willen we ervoor zorgen dat je de best mogelijke ervaring hebt. Maar we begrijpen dat er soms dingen mis kunnen gaan. Als je ergens niet blij mee bent of een klacht hebt, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. We nemen alle zorgen en klachten serieus en zorgen ervoor dat we er snel iets aan doen.

Onze opleidersgroep staat klaar om naar je te luisteren en samen met jou een oplossing te vinden. Je kunt de voorzitter van de opleiderswerkgroep bereiken via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. We proberen altijd snel te reageren, dus je hoort binnen 14 dagen van ons terug.

We vinden open communicatie belangrijk en willen eventuele problemen zo snel mogelijk oplossen. Bedankt dat je ons de kans geeft om naar je zorgen te luisteren en ze aan te pakken.

Als je niet tevreden bent met het antwoord dat je krijgt, weet dan dat je altijd verder kunt gaan. Je kunt contact opnemen met de voorzitter van Stichting Vleermuizen Vangen via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of met de klachtencommissie van de Zoogdiervereniging via deze link. We willen dat je je gehoord voelt en zullen er alles aan doen om een oplossing te vinden die voor jou werkt.

Klachtenprocedure voor Opleidingstraject

Doel: 

Deze klachtenprocedure is ontworpen om een eerlijke en transparante behandeling van klachten met betrekking tot het opleidingstraject van aspiranten te waarborgen, met specifieke aandacht voor klachten met betrekking tot de beoordeling door opleiders.

Indienen van een Klacht:

  1. Een aspirant vanger die een klacht wil indienen, dient dit schriftelijk te doen en zo snel mogelijk na het incident dat aanleiding geeft tot de klacht.

  2. De klacht moet worden ingediend volgens de aanwijzingen op de website.

Behandeling van de Klacht:

  1. Zodra een klacht is ontvangen, zal deze worden geregistreerd en zal er een onderzoek worden gestart.

  2. De klachtenfunctionaris (voorzitter van de opleiderswerkgroep, of een andere opleider als de voorzitter onderdeel is van de klacht) zal het onderzoek leiden en alle relevante informatie verzamelen, waaronder verklaringen van betrokken partijen en eventueel bewijsmateriaal.

  3. Indien nodig kunnen getuigen worden gehoord en kan aanvullend bewijs worden verzameld.

  4. Het onderzoek zal worden uitgevoerd met respect voor de vertrouwelijkheid van alle betrokken partijen.

Besluitvorming:

  1. Op basis van het verzamelde bewijs zal de klachtenfunctionaris een beslissing nemen over de klacht in overleg met het bestuur van Stichting Vleermuizenvangen.

  2. Deze beslissing zal schriftelijk worden meegedeeld aan de klager en aan eventuele andere relevante partijen binnen 7 dagen na het einde van het onderzoek.

  3. Indien de klacht gegrond wordt verklaard, zal er passende actie worden ondernomen om de situatie recht te zetten, inclusief eventuele herbeoordeling van de aspirant door andere opleiders.

Beroepsmogelijkheden:

  1. Indien de klager het niet eens is met de beslissing van de klachtenfunctionaris, heeft hij/zij het recht om beroep aan te tekenen.

  2. Het beroep moet binnen 14 dagen na ontvangst van de beslissing per e-mail worden ingediend bij de voorzitter van Stichting Vleermuizen Vangen via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., of bij de klachtencommissie van de Zoogdiervereniging.

  3. Het beroepsproces zal eerlijk en onpartijdig worden uitgevoerd door de betreffende instantie of commissie, met als doel een oplossing te vinden die voor de klager werkt en die recht doet aan zijn/haar zorgen en belangen.

Follow-up:

  1. Na afloop van het klachtenproces zal er binnen de opleidersgroep een evaluatie plaatsvinden om eventuele verbeterpunten in het proces te identificeren waarbij de privacy van de indiener wordt gewaarborgd.

  2. De bevindingen van de evaluatie zullen worden gebruikt om het klachtenproces indien nodig aan te passen en te verbeteren.



  • Laatste update op .